هویت سازی برند و کاربرد آن و تاثیری که در موفقیت یک برند میتوانید داشته باشید


هویت سازی برند

برند همانند یک موجود زنده دارای صفات و مشخصه هایی است که این نقاط، ضعف و قدرت برندها را تعیین می کند و باعث متمایز شدن بین برندها می شود و در نهایت در ذهن و قلب مخاطب تاثیر می گذارد و مخاطب یک حس متفاوت نسبت به آن برند دارد؛ همین مسئله باعث خرید از میان چندین برند دیگر می شود و در آخر به وفاداری برند ختم می شود.هر گاه توانستید بگوئید که مخاطبان به برند شما وفادارند و تحت هیچ شرایطی، حتی اگر رقیب شما قیمت مناسب، کیفیت مناسب و دیگر وجه تمایزهایی را بدست آورد، باز هم اولین گزینه انتخاب، شما هستید؛ این مسئله زمانی اتفاق می افتد که شما تمام مسائل و اقدامات برند سازی و هویت سازی برند را انجام داده باشید و همیشه در پی ارائه خدمت متمایز و متفاوت به مخاطبان باشید.امروزه در هر صنعتی گزینه های زیادی برای مخاطبان وجود دارد، اما تنها مسئله ای که شما را در اولین گزینه انتخاب قرار می دهد طی کردن مسیر صحیح برندسازی و هویت سازی برند است که در نهایت به وفاداری مخاطبین می رسد. وفاداری بالاترین سطح برندسازی است و رسیدن به وفاداری کارساده ای نیست؛ چرا که زمان، تخصص و انرژی خاص خود را می طلبد. از سوی دیگر رسیدن به وفاداری اگر کار ساده ای بود، تمام برند ها در جایگاه نخست انتخاب مشتری بودند و ارزش برند آن ها در یک سطح بود. پس رسیدن به وفاداری کار بسیار سختی است و در نهایت ماه عسل تمام مسیر برندسازی، رسیدن به وفاداری است.

اثرات هویت سازی برند

یکی از نقش‌های اصلی «برند» یا «تأثیربرند» هر شرکتی را هویت آن شرکت بازی می‌کند.در بیشتر موارد، طراحی هویت بر اساس مصالح بصری که در شرکت، کاربرد داخلی دارد به همراه مجموعه‌ای از قواعد انجام می شود. این قواعد که هویت را می‌سازند معمولاً مشخص می‌کنند که هویت شرکت باید چگونه در رسانه‌های گوناگون اجرا شود؛ مثلا از راه تعریف پالت رنگهای تأیید شده، فونتها، لی‌آوت ها، اندازه‌ها و یا مواردی از این دست. این قواعد تضمین‌کننده‌ی پایدار ماندن هویت شرکت است که در عوض، برند را به عنوان کلیتی واحد، قابل بازشناسی می‌کند.هویت یا «تصویر» شرکت از مواد بصری متعددی ساخته می‌شود:. لوگو ,اوراق اداری ,ابزار بازاریابی , محصول و بسته‌بندی ,طراحی پوشاک ,طراحی تابلوها , پیامها و اقدامها , سایر انواع ارتباطات , هر چیز تصویری که در حکم نماینده‌ی شرکت باشد. همه‌ی این چیزها هویت را می‌سازند و باید کلیت برند را پشتیبانی کنند. اما لوگو تمام هویت سازمانی و برند را در یک نشانه‌ی قابل تمیز خلاصه می‌کند. این نشانه، چهرک و سمبل تجارت و در حکم کلیت واحد است.حتما یک برندینگ و هویت سازی اصولی تاثیرات بسزایی در فروش محصول یا ارائه ی خدمات شما خواهد داشت.

 

برندسازی شخصی وتاثیر آن در موفقیت ما در بازار


برند شخصی چیست

برند شخصی شما، علت متمایز نمودن شما از دیگران است. چیزی که باعث می شود تا شما را از دیگران متمایز کند. برند شخصی به مثابه تصویری است که شامل تمامی صفات و ویژگی های شما می باشد که بعد از شنیدن نام شما، آن تصویر در ذهن افرادی که شما را می شناسند پدیدار می شود.جهت ساخت برند شخصی تان، قبل از هرچیز، می بایست تمامی افکارتان را منظم کرده و چشم انداز و آینده مورد نظر خود را به وضوح تصویر سازی نمایید، همچنین مشخص کنید که نزد دیگران،دوست دارید چگونه به نظر آمده و زندگی شخصی تان دارای چه شکل و شمایلی باشد.حقیقی بودن و تک بودن شما به عنوان سنگ بنای برند شخصی شما در نظر گرفته می شود. شما به عنوان کسی که می خواهد برند شخصی خود را خلق نماید وظیفه دارید تا با صفات انسانی که هویت، شخصیت و کاراکتر شما را می سازد آشنا شوید و در انتها، خودتان را به عنوان فردی متمایز پیدا کنید. حقیقی بودن و تک بودن شما به عنوان سنگ بنای برند شخصی شما در نظر گرفته می شود. شما به عنوان کسی که می خواهد برند شخصی خود را خلق نماید وظیفه دارید تا با صفات انسانی که هویت، شخصیت و کاراکتر شما را می سازد آشنا شوید و در انتها، خودتان را به عنوان فردی متمایز پیدا کنید.

چگونه در برند شخصی خود موفق باشیم

به اهداف خود متعهد باشید. یکی از مواردی که در بسیاری از افراد فراموش می شود تعهد به اهداف است. اصولا بسیاری از ما دچار کمبود هدف یا نداشتن هدف نیستیم. خیلی از ما میخواهیم به جاهایی برسیم که اغلب دست یافتنی، قابل اندازه گیری و قابل برنامه ریزی است و اینها به تنهایی میتواند کلید واژه های یک هدف خوب باشد اما اکثرا تعهد درست و پیگیرانه ای نسبت به اهداف خود نداریم و با کوچک ترین ناملایمت از اهداف خود دست می کشیم. بر روی بهبود و ارتقا تمرکز کنید و نه صرفا نتایج. یادمان باشد باید روی تغییر تمرکز کنیم نه نتیجه. اگر برای رسیدن به هدفی حتی یک قدم به جلو برداشته اید این بسیار عالی و خوب است و باید خود را تحسین کنید و اگر با شکستی مواجه شده اید مهارتها و توانمندیهای خود را برای مقابله با شرایط مشابه افزایش دهیدعاشقانه تلاش کنید. اگر عاشق کار و هدفی نباشید هرگز به موفقیت های بزرگی دست پیدا نخواهید کرد. بنابراین ابتدا هدفی انتخاب کنید که عاشقش باشید و سپس کل مسیر را با عشق و علاقه دنبال کنید. اگر واقعا کارتان به شما انگیزه و عشق نمی دهد همین امروز آنرا ترک کنید. هر روز یک قدم به جلو بردارید و حتی افکار خود را توسعه دهید. شما هر روز باید آرزوهای بزرگتری در سر داشته باشید و مرتبا فکر و ذهن خود را تقویت کنید افکار منفی را کنار بگذارید و اگر مشکلاتی هم دارید باید به این باور برسید که برای رسیدن به اهداف بزرگ باید مشکلات بزرگ را پشت سر بگذارید. هیچ چیز آسانی لذت بخش و بزرگ نخواهد بود. قدرت تخیل خود را تقویت کنید. هر چیزی که در تصور شما بگنجد دستیافتنی است. فقط باید به خاطر بسپارید که برای دستیابی به آرزو ها و تخیلات دو راه دارید. یکی اینکه بخوابید و رویای دلخواه خود را در خواب ببینید و دوم اینکه برای رسیدن به رویای خود روش های عملی ترسیم کرده و برای آن تلاش کنید و اصلا مهم نیست که چند نفر به شما می گویند که این رویا ها دست یافتنی نیستند.

 

چگونه نام خوبی برای برند خود پیدا کنیم


چگونه نام خوبی برای برند خود پیدا کنیم

شروع یک کسب و کار موفق از انتخاب اسم آن خواهد بود چراکه فعالیت های آتی کسب و کار شما باید بازاریابی شود و نام کسب و کار(شرکت) یکی از مهمترین اجزا در معرفی محصول یا خدمات شماست.پیدا کردن نام مناسب برای شرکت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است. ساده‌ترین راه این است که نام شرکت خود را از مشتقات اسم خودتان انتخاب کنید. اما از آنجایی که ۷۷ درصد مشتری‌ها هنگام خرید کردن تحت تأثیر نام شرکت قرار می‌گیرند، انتخاب نام مناسب می‌تواند تفاوت چشمگیری در موفقیت شما ایجاد کند. انتخاب یک نام مناسب و خلاقانه کار سختی است و ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای انتخاب یک نام مناسب به شما کمک می‌کنند. تصویر یک برند مهم‌ترین چیزی است که بیشتر استراتژی‌های بازاریابی نیز معطوف به آن است. در حقیقت هدف بازاریابی آفریدن تصویری از برند است تا مردم را جذب کند. برقراری ارتباط مناسب با مشتری و ایجاد تصویری مطلوب در ذهن مشتری از عواملی است که در ایجاد تصویر برندی موفق حائز اهمیت است. تصویر مناسب از یک برند باعث افزایش اعتماد به محصولات و خدمات می‌شود و از طرفی میزان رضایت مشتریان و سطح وفاداری آنان نیز افزایش پیدا می‌کند. تصویر یک برند در واقع ترکیبی از تمام ویژگی‌هایی است که مصرف‌کنندگان آنها را درک می‌کنند مانند کیفیت، قیمت، تنوع و… . آنچه ارزش یک برند را کم و زیاد می‌کند در واقع تصویر یک برند در اذهان است که تا چه اندازه مثبت یا منفی است.

عوامل موثر در انتخاب نام برند

نام شما باید معرف حوزه فعالیتتان باشد. باید به دنبال اسامی بگردید تا نزدیکترین ارتباط را با حوزه کسب وکارتان داشته باشد. این کار به مخاطب کمک می کند تا با دیدن نام برندتان متوجه فعالیتی که انجام می دهید بشود. برند نیوسئو یک مثال عالی برای این منظور است که مخاطب با دیدن آن بلافاصله متوجه نوع فعالیت آن می شود.اسامی کوتاه انتخاب کنید. کاملا واضح و روشن است که اسامی کوتاه و تک سیلابی به سادگی در ذهن مخاطبان باقی می مانند(باز هم می توان از نیوسئو نام برد).از خلاقیت خود استفاده کنید. خلاقیت و بازی با کلمات کمک می کند تا همیشه دامنه وسیعی از اسامی را در اختیار داشته باشید و با مشکل مواجه نشوید. دیجی کالا مثال بسیار خوبی از خلاقیت و بازی با کلمات است. (دیجی مخفف دبجیتال است). بهترین راه حل این است که یک مسابقه پیشنهاد نام برند، طراحی کنید و از مخاطبان بخواهید به شما اسامی را با توجه به شرایطی که مطرح می کنید ارائه دهند.تلفظ نام باید راحت باشد. عدم دقت به این نکته، یعنی از دست دادن مخاطب حتی اگر خدمات و محصولات شما چشم گیر باشد.